Biuletyn Informacji Publicznej  Placówek Oświatowych Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą  www.dobrzyn.pl
Nadzór Szkolnictwa
Jednostki organizacyjne
ZOS
Przedszkole
SP w Dyblinie
SP w Chalinie
° status prawny
°  Struktura organizacyjna
° Dyrektor
° Pracownicy szkoły
° Statut szkoły
° Zasady funkcjonowania szkoły
° Regulaminy
- Ocenianie ucznia
- Działania oddziałów przedszkolnych
- Bezpieczenstwa i higieny
- Dyżury nauczycieli
- Pracy
- Rada Rodziców
- Rada Pedagogiczna
° Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Chalinie
° Mienie szkoły
° Program
° Przetargi
° Oświadczenia majątkowe
° Informacje nieudostępnione
SP w Dobrzyniu
SP w Krojczynie
Gim. w Krojczynie
Gim. w Chalinie
Gim. w Dobrzyniu
Oferty pracy
Serwis
Sprawdź stan spraw
Redakcja Biuletynu
Skrzynka Podawcza 2
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 SP w Chalinie > Regulaminy > Rada Pedagogiczna strona główna 

Rada Pedagogiczna
 
REGULAMIN
RADY PEDAGOGICZNEJ
SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. POLSKICH NOBLISTÓW
W CHALINIE



Podstawa prawna:

– ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zmianami),
– Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z 2002 r. Nr 10 poz. 96, Nr 146 poz. 1416; z 2004 r. Nr 66 poz. 606; z 2005 r. Nr 10 poz. 75; z 2007r. Nr 35 poz. 222
– Statut Szkoły Podstawowej w Chalinie.



ZADANIA I SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ


I. Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Chalinie zwana w dalszej części regulaminu "radą" , jest kolegialnym organem szkoły, realizującym jej statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.

II.1. W skład rady wchodzą: dyrektor szkoły, nauczyciele oraz inni pracownicy pedagogiczni szkoły.

2. Wszyscy członkowie rady w głosowaniach dysponują jednym głosem.

3. W zebraniach rady lub określonych punktach porządku dziennego zebrania, mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, zaproszeni w jej imieniu przez przewodniczącego:

• pracownicy powołani do sprawowania opieki higieniczno-zdrowotnej nad uczniami;
• przedstawiciele innych organów szkoły;
• przedstawiciele organizacji społecznych i związkowych;
• pracownicy administracji i obsługi szkoły;
• inne osoby, których obecność jest uzasadniona ze względu na omawiane problemy.

4. W zebraniach rady mogą brać również udział, z głosem doradczym:

• przedstawiciele organu prowadzącego szkołę;
• przedstawiciele sprawujący nadzór pedagogiczny nad szkołą.



III.1. Do podstawowych zadań rady należy:

• planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
• okresowa i roczna analiza stanu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacyjnych oraz materialnych warunków pracy szkoły;
• kształtowanie postaw uczniowskich zgodnie z konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej, innymi aktami prawnymi obowiązującymi na terenie kraju, a także konwencjami międzynarodowymi ratyfikowanymi przez Polskę;
• organizowanie wewnątrzszkolnego kształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego;
• współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów;
• współpraca z innymi organami szkoły (dyrektor szkoły, rada rodziców, samorząd uczniowski).


2. W związku z wykonywaniem zadań wymienionych w pkt. I, do kompetencji stanowiących rady należy:

• zatwierdzanie statutu szkoły;
• zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
• zatwierdzanie rocznego planu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
• podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole;
• zatwierdzanie wniosków dyrektora, dotyczących kryteriów oceny wyników pracy,
• zatwierdzania wniosków wychowawców klas i innych pracowników pedagogicznych w sprawie przyznawania uczniom nagród i wyróżnień oraz wymierzania kar;
• zatwierdzania wniosków stałych i doraźnych komisji powołanych przez radę;
• podejmowania uchwał w sprawie przeniesienia ucznia do innej szkoły.


3. Rada opiniuje:

• organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
• wnioski dyrektora szkoły w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć realizowanych w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych;
• wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom nagród, odznaczeń i innych form uznania;


4. Rada może wnioskować we wszystkich sprawach dotyczących szkoły, a w szczególności:

• przygotowuje projekt statutu szkoły lub jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły (jeżeli została powołana);
• organizacji nauczania;
• oceny pracy nauczyciela;
• pogłębienia współpracy szkoły z domem;
• zaproszenia za zebranie rady osób nie będących jej członkami;
• zapoznanie się z warunkami życia dziecka w domu;
• wyłaniania spośród siebie kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych oraz ich odwoływania;

5. Rada Pedagogiczna może wystąpić do organu prowadzącego z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego. O wynikach podjętego postępowania wyjaśniającego rada powinna być powiadomiona w terminie do 14 dni od daty złożenia wniosku.

6. Swoje decyzje rada podejmuje w formie uchwał, które rejestruje w dokumentacji pracy rady.



PRAWA I OBOWIĄZKI RADY PEDAGOGICZNEJ


IV.1. Członek rady ma prawo:

• na zebraniach rady przedstawić swój punkt widzenia na omawiane problemy i żądać rozpatrzenia przez radę;
• brać udział w pracach komisji stałych i doraźnych powołanych przez radę;
• do ochrony prawnej - jako urzędnik państwowy - w czasie wykonywania czynności służbowych;
• do wyrażania swoich opinii przed radą, na temat podejmowanych przez nią uchwał;
• zwrócić się do organu prowadzącego szkołę lub sprawującego nadzór pedagogiczny w istotnych sprawach, które nie uzyskały akceptacji rady po uprzednim jej powiadomieniu;
• rozpatrywania skarg wniesionych przeciwko niemu po jego wysłuchaniu;
• w sytuacjach wyjątkowych wnioskować do przewodniczącego rady o zwolnienie z obowiązku obecności na zebraniu rady;
• zgłaszać wnioski o umieszczenie w porządku zebrania określonych spraw;
• wnioskować o zaproszenie na posiedzenie rady konkretnej osoby spoza rady.


2. Przewodniczącemu rady przysługują te same prawa co innym członkom, a ponadto ma prawo:

• ustalać projekt porządku obrad rady, który podlega zatwierdzeniu przez nią na początku posiedzenia;
• udzielać głosu na zebraniach rady poszczególnym członkom wg kolejności zgłoszeń;
• odebrać głos, w przypadku wypowiadania się bez związku z omawianymi problemami;
• zwrócić uwagę członkom rady w przypadku nieprzestrzegania dyscypliny posiedzenia;
• zdecydowania o kolejności głosowań;
• zapraszania na posiedzenia rady, w jej imieniu osób, których obecność jest uzasadniona omawianymi sprawami;
• zwoływania zebrań rady;
• wyznaczania osoby protokołującej posiedzenia rady;
• wstrzymania wykonania uchwały rady niezgodnej z przepisami prawa, o czym powiadamia organ prowadzący szkołę.


V.1. Członek rady ma obowiązek:

• brania aktywnego udziału w posiedzeniach rady i w pracach komisji rady, w skład których został powołany;
• b) usprawiedliwienia każdorazowej nieobecności na posiedzeniu wobec przewodniczącego rady;
• c) przygotowanie na zebranie rady potrzebnych materiałów;
• d) dbanie o autorytet rady pedagogicznej;
• e) współtworzenie atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania z innymi członkami rady;
• f) realizowanie uchwał rady, w wymiarze odpowiednim do jego kompetencji;
• g) podporządkowania się uchwałom rady;
• h) brania udziału w wewnętrznym samokształceniu;
• i) składania przed radą sprawozdań z przydzielonych zadań;
• przestrzegania tajemnicy obrad rady przed osobami postronnymi.


2. Przewodniczący rady ma te same obowiązki co inni członkowie, a ponadto:

• zwołuje posiedzenia rady;
• informuje pozostałych członków rady o terminie i porządku obrad;
• w czasie obrad czuwa nad porządkiem i dyscypliną posiedzenia;
• czuwa nad realizacją uchwał rady;
• przekazuje odpowiednie wnioski rady do organu prowadzącego lub nadzorującego szkołę;
• udostępnia uprawnionym osobom księgę protokołów z posiedzeń rady;
• zaprasza gości, których udział w posiedzeniu jest wskazany.


3. W przypadku nie wywiązywania się z obowiązków, członkowie rady mogą być pociągnięci do odpowiedzialności służbowej.



ORGANIZACJA PRACY RADY PEDAGOGICZNEJ


VI.1. Rada obraduje na zebraniach plenarnych lub powołanych przez siebie komisjach.


2. Zebrania plenarne są zwoływane:

• przed rozpoczęciem roku szkolnego;
• w ostatnich 10-ciu dniach każdego okresu, w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikacji i promowania uczniów;
• przed zakończeniem okresu i roku szkolnego w celu podsumowania pracy szkoły;
• w miarę bieżących potrzeb.


3. Zebrania plenarne są zwoływane przez przewodniczącego rady:

• z własnej inicjatywy;
• na wniosek rady szkoły;
• na wniosek organu prowadzącego szkołę lub sprawującego nad nią nadzór pedagogiczny.

4. Przewodniczący rady w uzasadnionych przypadkach może zmienić kolejność omawianych punktów porządku obrad.

5. W przypadku nieobecności przewodniczącego, jego obowiązki pełni wicedyrektor lub wybrany członek rady.

6. Zebrania rady są protokołowane. Protokół z posiedzenia podpisuje przewodniczący obrad i protokolant.

7. Członkowie rady są zobowiązani w terminie do 7 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad.

8. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.

9. Podstawowym dokumentem działalności rady są księgi protokołów. Księga powinna być opieczętowana oraz zawierać klauzulę: :Księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy rady od dnia ... do dnia...".


VII.1. Rada może powołać, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne komisje.

2. Działalność komisji może dotyczyć wybranych zagadnień regulaminowej działalności rady i pracy nauczycieli.

3. Pracami komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę, który informuje o wynikach pracy na plenarnym posiedzeniu.



TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ



VIII.1. Rada może podejmować uchwały we wszystkich prawach szkoły.

2. Uchwały rady podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących, określonych w punkcie III, ust.2., obowiązują wszystkich pracowników i uczniów szkoły.

3. Zatwierdzanie i opiniowanie, a także wyznaczanie swoich przedstawicieli rada podejmuje w drodze uchwały. Uchwała zawiera: numer – (kolejny numer uchwały/rok kalendarzowy np.: 5/2010), podstawę prawną, treść uchwały, termin wejścia uchwały w życie.



IX. 1. Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, chyba że w odrębnym głosowaniu rada uchwaliła tajność oddawania głosów.

2. Ust.1. nie ma zastosowania w głosowaniach nad sprawami personalnymi dotyczącymi członków rady, gdzie tajne głosowanie jest obowiązkowe.

3. Wybór przedstawicieli rady pedagogicznych do komisji zewnętrznych i wewnętrznych, a także zespołów itp. odbywa się w głosowaniu jawnych, chyba, że rada ustali tajny sposób głosowania.



X.1. W głosowaniu jawnym członkowie rady głosują przez podniesienie ręki.

2. Za głosy ważne uważa się te, które oddano "za", "przeciw", "wstrzymał się".

3. Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący rady.



XI. 1. W głosowaniu tajnym członkowie rady głosują na kartkach do głosowania o wzorze przyjętym przez radę.

2. Za ważne uważa się te głosy, które oddano w określony każdorazowo przez radę sposób.

3. Głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna powołana na posiedzeniu spośród członków rady.

4. W skład komisji wymienionej w ust.3. nie może wchodzić osoba, której głosowanie dotyczy.


XII.1. Rada uchwala i zmienia swój regulamin w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy swoich członków.

2. Wątpliwości na tle stosowania swojego regulaminu rozstrzyga rada wg zasad określonych w ust.1.

 
Data wprowadzenia informacji 2012-10-26 12:38:59, wprowadzający: Jarosław Nowiński
 
 Regulamin Rady Pedagogicznej SP Chalin.pdf
Data wprowadzenia informacji 2012-10-26 12:43:02, wprowadzający: Jarosław Nowiński

Zobacz:
 Ocenianie ucznia .  Działania oddziałów przedszkolnych .  Bezpieczenstwa i higieny .  Dyżury nauczycieli .  Pracy .  Rada Rodziców .  Rada Pedagogiczna . 
wersja do druku