Biuletyn Informacji Publicznej  Placówek Oświatowych Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą  www.dobrzyn.pl
Nadzór Szkolnictwa
Jednostki organizacyjne
ZOS
Przedszkole
SP w Dyblinie
SP w Chalinie
° status prawny
°  Struktura organizacyjna
° Dyrektor
° Pracownicy szkoły
° Statut szkoły
° Zasady funkcjonowania szkoły
° Regulaminy
- Ocenianie ucznia
- Działania oddziałów przedszkolnych
- Bezpieczenstwa i higieny
- Dyżury nauczycieli
- Pracy
- Rada Rodziców
- Rada Pedagogiczna
° Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Chalinie
° Mienie szkoły
° Program
° Przetargi
° Oświadczenia majątkowe
° Informacje nieudostępnione
SP w Dobrzyniu
SP w Krojczynie
Gim. w Krojczynie
Gim. w Chalinie
Gim. w Dobrzyniu
Oferty pracy
Serwis
Sprawdź stan spraw
Redakcja Biuletynu
Skrzynka Podawcza 2
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 SP w Chalinie > Regulaminy > Rada Rodziców strona główna 

Rada Rodziców
 
REGULAMIN RADY RODZICÓW
PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W CHALINIE


Podstawa prawna: Regulamin niniejszy określa organizację i działalność Rady Rodziców na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, (Dz.U. nr 80, Poz. 542.)

Chalin, 29 wrzesień 2011



§ 1.


Postanowienia ogólne



1. Ilekroć w regulaminie używa się określenia Szkoła, rozumie się przez to Szkołę Podstawową w Chalinie.
2. Ilekroć w regulaminie używa się określenia Rada Rodziców, rozumie się przez to Radę Rodziców działającą przy Szkole.
3. Ilekroć w regulaminie używa się określenia Fundusz, rozumie się przez to Fundusz Pomocy Szkole gromadzony oraz rozporządzany przez Radę Rodziców, na zasadach określonych niniejszym regulaminem.
4. Rada Rodziców stanowi reprezentację ogółu rodziców uczniów uczęszczających do Szkoły.
5. Rada Rodziców jest samorządnym organem Szkoły, współdziałającym z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, organem prowadzącym, organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi organizacjami i instytucjami w realizacji zadań Szkoły.



§ 2.



Cele działalności Rady

1. Wspieranie procesu nauczania, wychowania oraz opieki, zgodnie z potrzebami Szkoły.
2. Ścisła współpraca z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz innymi organizacjami działającymi na terenie szkoły w zakresie realizacji programu dydaktyczno - wychowawczego Szkoły.
3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
4. Podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na potrzeby Szkoły, zwłaszcza w zakresie działalności dydaktycznej oraz opiekuńczo- wychowawczej.



§ 3.


Kompetencje Rady Rodziców

1. Występowanie do Dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego, organu prowadzącego, organu sprawującego nadzór pedagogiczny
z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Szkoły.
2. Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:

a) Programu Wychowawczego Szkoły,
b) Szkolnego Programu Profilaktyki.
3. Opiniowanie:
a) programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania,
b) projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły,
c) szkolnego zestawu podręczników i szkolnego zestawu programów nauczania,
d) opiniowanie pracy nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy.

4. Gromadzenie funduszu z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł
i przeznaczać ich na wspieranie działalności statutowej Szkoły zgodnie
z regulaminem.

5. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej z głosem doradczym.



§ 4.


Struktura Rady Rodziców, tryb powoływania i odwoływania jej członków, zasady działania.


1. Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
2. Wybieranych jest w trybie wyborów niejawnych nie mniej niż trzech członków Klasowej Rady Rodziców, spośród rodziców uczniów uczęszczających do danego oddziału. O liczebności Rady oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.
3. Osoba, która uzyska największą ilość głosów i wyrazi zgodę zostaje przewodniczącym Klasowej Rady Rodziców. W przypadku nie wyrażenia zgody przewodniczącego wybiera spośród siebie Klasowa Rada Rodziców w głosowaniu tajnym. Jednocześnie Klasowa Rada Rodziców w głosowaniu tajnym wybiera przedstawiciela klasy, który będzie członkiem Rady Rodziców Szkoły.
4. Pozostali członkowie Klasowej Rady Rodziców pełnią po uzgodnieniu między sobą funkcje:

a) sekretarza
b) skarbnika

5. Zadaniem skarbnika jest gromadzenie funduszu klasowego z dobrowolnych składek rodziców i wpłacanie go na konto Rady Rodziców, zgodnie z § 6.3.
6. Zadaniem sekretarza jest protokołowanie zebrań rodziców.
7. Rada Rodziców składa się z przedstawicieli każdego oddziału Szkoły, powoływanych przez Klasową Radę Rodziców, w trybie określonym w § 4.3 niniejszego regulaminu, na początku każdego roku szkolnego.
8. Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu, które zwołuje Dyrektor Szkoły, wybiera
z pośród swoich członków prezydium, drogą wyborów niejawnych:

a) przewodniczącego - osoba, która uzyska największą liczbę głosów,
b) sekretarza,
c) skarbnika,
d) dwóch członków komisji rewizyjnej.

9. Przewodniczący Rady Rodziców organizuje pracę Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.
10. Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
11. Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.
12. Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.
13. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok, od momentu powołania do momentu ukonstytuowania się nowej Rady Rodziców.
14. Na pierwszym posiedzeniu nowo wybrana Rada Rodziców, na wniosek komisji rewizyjnej, udziela absolutorium ustępującej Radzie Rodziców.
15. Posiedzenia Rady mogą być zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora, Rady Pedagogicznej lub Samorządu Uczniowskiego.
16. W posiedzeniach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
17. Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.
18. Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym. W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
19. Posiedzenia Rady są protokołowane. Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
20. W sprawach szczególnej wagi Rada Rodziców ma prawo do zwołania ogólnego zebrania rodziców.
21. Odwołać członka Rady Rodziców można na podstawie wniosku złożonego do Rady Rodziców przez: innego członka Rady Rodziców lub Klasową Radę Rodziców. Powodem odwołania mogą być: naruszenie przepisów prawa, przepisów niniejszego regulaminu, działania na szkodę Szkoły, drastyczne naruszenie ogólnie obowiązujących norm życia społecznego, nie uczestniczenie lub bierną postawa
w pracach Rady Rodziców.
22. Odwołanie członka Rady Rodziców następuje w wyniku głosowania na zebraniu Rady Rodziców.
23. Odwołanie członka Rady Rodziców jest automatyczne w momencie zakończenia edukacji w Szkole ucznia będącego pod opieką prawną członka Rady Rodziców.
24. Na miejsce odwołanego członka Rada Rodziców powołuje nowego, w trybie określonym w ust.3. § 4 niniejszego regulaminu.



§ 5.


Prawa i obowiązki członków Rady



1. Członkowie Rady mają prawo:

a) Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją
i przebiegiem procesu dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych.
b) Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły.
c) Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.

2. Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach Rady.
3. Rada wybiera przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko Dyrektora szkoły. Wybór następuje w obecności, co najmniej połowy członków Rady w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów. Zliczenie głosów i ogłoszenie wyników głosowania powierza się wcześniej wybranej komisji skrutacyjnej. Komisję i kandydatów na przedstawicieli wybiera się w sposób jawny. Powyższy tryb stosuje się przy wyborze przedstawicieli Rady do innych organów.



§ 6.



Gromadzenie środków finansowych


1. Fundusz Rady Rodziców powstaje w wyniku corocznego dobrowolnego opodatkowania się rodziców oraz działań Rady Rodziców w celu zdobycia dodatkowych środków finansowych od innych instytucji, przedsiębiorstw oraz osób fizycznych, działań nie mających charakteru działalności gospodarczej,
a przynoszących dochód.
2. Decyzję o wysokości rocznej kwoty dobrowolnego opodatkowania się rodziców oraz terminów jej regulowania, podejmuje Rada Rodziców.
3. Indywidualne wpłaty na Fundusz można dokonywać przelewem bankowym na konto Rady Rodziców lub przekazać skarbnikowi Klasowej Rady Rodziców.
4. Skarbnicy Klasowej Rady Rodziców zobowiązani są do niezwłocznego dokonania wpłaty zgromadzonych od rodziców środków finansowych na konto Rady Rodziców.
5. W przypadku potrzeby potwierdzenia dokonania wpłat indywidualnych lub zbiorowych skarbnik Rady Rodziców wystawia stosowne potwierdzenie.



§ 7.



Wykorzystanie środków finansowych gromadzonych na koncie Funduszu

1. Fundusz Rady Rodziców jest wykorzystywany przede wszystkim do tworzenia warunków umożliwiających skuteczne funkcjonowanie i rozwój szkoły.
2. Fundusz Rady Rodziców może być wykorzystany w formie bezpośredniej lub pośredniej pomocy materialnej uczniom poprzez:

a) zakup podręczników i pomocy szkolnych,
b) nagradzanie uczniów za osiągnięcie w konkursach, turniejach, olimpiadach, zawodach sportowych oraz za współzawodnictwo indywidualne i klasowe,
c) nagradzanie za wysokie wyniki w nauce i zachowaniu,
d) wspieranie imprez pozalekcyjnych organizowanych w Szkole i przez Szkołę,
e) poniesienie wydatków poprawiających warunki i skuteczność pracy dydaktycznej oraz wychowawczo -opiekuńczej,
f) przyznanie zasiłków losowych dla uczniów dotkniętych losowo, bądź znajdujących się w wyjątkowo trudnej sytuacji materialnej, zasiłki mogą mieć wyłącznie formę rzeczową,
g) dopłaty do wycieczek, imprez szkolnych lub klasowych,

3. Wszystkie wydatki poniesione z Funduszu Rady Rodziców rozpatrywane są na zebraniach Rady Rodziców i wymagają uzyskania większości do ich akceptacji.
4. Skarbnik Rady Rodziców Szkoły ma obowiązek odpowiedniego dokumentowania przychodów i wydatków w ramach Funduszu .



§ 8.



Postanowienia końcowe


1. Zapisy niniejszego regulaminu zostały zatwierdzone na zebraniu Prezydium Rady Rodziców w dniu 29 września 2011r.
2. Rada Rodziców posługuje się pieczątką podłużną o treści: „Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej w Chalinie”.
3. W przypadku konfliktu Rady Rodziców z innymi organami szkoły, wynikającego
z nierespektowania uprawnień rodziców - prezydium rady ma prawo zwrócenia się
o rozstrzygnięcie sporu do organu prowadzącego szkołę.
4. Regulamin stanowi załącznik do Statutu Szkoły Podstawowej w Chalinie i nie może być z nim sprzeczny.
5. Z datą obowiązywania zapisów niniejszego regulaminu tracą moc zapisy poprzedniego regulaminu Rady Rodziców.
6. Przewodniczący Rady Rodziców jest zobowiązany, w terminie 14 dni od daty zatwierdzenia, podać niniejszy regulamin do wiadomości ogółu rodziców.


Przewodniczący Rady Rodziców
 
Data wprowadzenia informacji 2012-10-26 12:45:17, wprowadzający: Jarosław Nowiński
 
 Regulamin Rady Rodziców SP Chalin.pdf
Data wprowadzenia informacji 2012-10-26 12:46:03, wprowadzający: Jarosław Nowiński

Zobacz:
 Ocenianie ucznia .  Działania oddziałów przedszkolnych .  Bezpieczenstwa i higieny .  Dyżury nauczycieli .  Pracy .  Rada Rodziców .  Rada Pedagogiczna . 
wersja do druku