Biuletyn Informacji Publicznej  Placówek Oświatowych Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą  www.dobrzyn.pl
Nadzór Szkolnictwa
Jednostki organizacyjne
ZOS
Przedszkole
SP w Dyblinie
SP w Chalinie
SP w Dobrzyniu
SP w Krojczynie
° Obwód szkoły
° Statut szkoły
° Organy szkoły
° Władze
° Struktura organizacyjna
° Rejestry i ewidencje szkoły
° Sposoby załatwiania spraw w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie
° Regulaminy
- Ocenianie ucznia
- Rada Rodziców
- Rada Pedagogiczna
- Samorząd Uczniowski
- wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi
Gim. w Krojczynie
Gim. w Chalinie
Gim. w Dobrzyniu
Oferty pracy
Serwis
Sprawdź stan spraw
Redakcja Biuletynu
Skrzynka Podawcza 2
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 SP w Krojczynie > Regulaminy > Rada Pedagogiczna strona główna 

Rada Pedagogiczna
 


REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI
W KROJCZYNIE


Regulamin opracowano na podstawie art. 40, 41, 42 i 43 ustawy z dnia 7.IX.1991 r.( Dz. U. 2004/256/2572, 273/2703, 281/2781, 2005/17/141, 94/788, 122/1020, 131/1091, 167/1400, 249/2104, 2006/144/1043, 208/1532, 227/1658, 2007/42/273, 80/542, 115/791, 120/818, 180/1280, 181/1292, 2008/70/416, 145/917, 216/1370, 2009/6/33, 31/206, 56/458). o systemie oświaty, jako integralną część statutu szkoły.



1. Postanowienia ogólne:


* Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające ze statutu oraz innych regulaminów wewnątrzszkolnych.
* Na swoich plenarnych i nadzwyczajnych posiedzeniach Rada - w formie uchwał - zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną szkoły.
* W skład Rady wchodzą: dyrektor, nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni, nauczyciele świetlicy, pedagog szkolny – jako jej członkowie. Radą Pedagogiczną kieruje jej przewodniczący.
* Przewodniczącym rady jest dyrektor szkoły.
* W zebraniach lub w określonych punktach porządku zebrania mogą uczestniczyć z głosem doradczym lekarze, pielęgniarki, przedstawiciele komitetu rady rodziców, organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady.


2. Podstawowe zadania rady pedagogicznej :


1) planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
2) okresowe i roczne i analizowanie oraz ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki a także organizacyjnych i materialnych warunków pracy szkoły,
3) kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków zgodnie z Konstytucją RP i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka,
4) organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego,
5) współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów,
6) współpraca z organem prowadzącym i nadzorującym szkołę,
7) dbałość o wizerunek szkoły w lokalnym środowisku,
8) współpraca z organizacjami wspierającymi pracę szkoły.


3. Uprawnienia rady pedagogicznej.


Do kompetencji stanowiących rady pedagogiczna należy:

1) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
2) zatwierdzanie rocznych planów pracy szkoły, po zaopiniowaniu ich przez radę szkoły,
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu ich przez radę szkoły,
4) podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów,
5) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.

Rada pedagogiczna opiniuje :

1) organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2) projekt planu finansowego szkoły,
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom nagród, odznaczeń i wyróżnień,
także dla dyrektora szkoły,
4) propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac, zajęć związanych bezpośrednio z organizacją procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego w ramach przysługującego nauczycielom wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Ponadto :

Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły albo jego zmiany i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły.

Ma prawo do:

1) występowania z wnioskami w sprawie doskonalenia organizacji nauczania i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczyciela,
2) eliminowania z programów nauczania zbędnej wiedzy faktograficznej oraz haseł programowych o charakterze uzupełniającym i pomocniczym,
3) rada może występować z wnioskami do organu prowadzącego szkołę o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego ,
4) może zgłosić spośród swoich członków pełnozatrudnionych kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w szkole,
5) po uzyskaniu opinii samorządu uczniowskiego i rady rodziców, ustala szczegółowe kryteria oceny zachowania ucznia, tryb i zasady ustalania oraz tryb odwoławczy,
6) realizuje zadania należące do kompetencji rady szkoły / w przypadku gdy nie została ona powołana /, a w szczególności :

* może występować do organu prowadzącego, dyrektora z wnioskami dotyczącymi sytuacji oraz stanu szkoły, a w szczególności w sprawach dotyczących organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych,
* może występować z wnioskami do organu sprawującego nadzór pedagogiczny
o zbadanie i dokonanie oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego
nauczyciela zatrudnionego w szkole,


4. Obowiązki i uprawnienia przewodniczącego rady pedagogicznej. :


Przewodniczącym rady jest z urzędu dyrektor szkoły, który jest zobowiązany do:

1) realizacji uchwał rady,
2) tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego szkoły,
3) oddziaływania na postawę nauczyciela, pobudzania go do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
4) dbania o autorytet rady pedagogicznej, ochrony praw i godności nauczycieli,
5) zapoznawania rady z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji,
6) przedstawianie radzie nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności szkoły,
7) dokonywania analizy podejmowanych uchwał oraz wstrzymywania ich wykonania, jeżeli są one niezgodne z przepisami, o wstrzymaniu wykonania uchwały niezwłocznie informuje organ nadzorujący szkołę celem zajęcia przez ten organ stanowiska.


5. Członek rady jest zobowiązany do:


1) współtworzenia, atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,
2) przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,
3) czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach, pracach rady i jej komisji, do których został powołany oraz w wewnętrznym samokształceniu,
4) realizowania uchwał rady także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia,
5) składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,
6) przestrzegania tajemnicy obrad rady i tajemnicy służbowej.
6. Organizacja pracy rady:
1) rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy,
2) rada obraduje na zebraniach plenarnych, w zespołach i w powołanych przez siebie komisjach nadzwyczajnych,
3) zebrania plenarne organizowane są zgodnie z planem posiedzeń rady, przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania bądź promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę potrzeb. Zabrania rady organizuje się w czasie pozalekcyjnym (w dniu, w którym odbywa się plenarne posiedzenie rady, dyrektor może zarządzić skrócenie lekcji),
4) zebrania rady organizowane są na wniosek dyrektora, organu sprawującego
nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę albo co najmniej 1/3 członków rady,
5) zebraniu nadzwyczajnym rady dyrektor powiadamia jej członków jeden dzień przed jej terminem,
6) posiedzenia poświęcone klasyfikowaniu i promowaniu uczniów, bądź dotyczące wyłącznie problemów uczniów i nauczycieli danego etapu edukacyjnego, mogą być organizowane oddzielnie dla danego etapu edukacyjnego.


7. Zasady i tryb podejmowania uchwał:


1) uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale, co najmniej 2/3 liczby członków rady,
2) uchwały podjęte na nadzwyczajnych posiedzeniach rady są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale, co najmniej 1/2 liczby członków rady.


8. Organizacja wewnętrzna rady pedagogicznej:


1) rada powołuje w zależności od potrzeb stałe lub doraźne zespoły i komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły i pracy nauczycieli,
2) pracą zespołu, komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub komisję na wniosek przewodniczącego rady,
3) komisja, zespół składa na zebraniu plenarnym sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułując opinię lub wnioski do zatwierdzenia przez radę.
Nieobecność na posiedzeniu rady:
1) członkowie rady usprawiedliwiają swoją nieobecność na posiedzeniu rady jej przewodniczącemu,
2) nieusprawiedliwioną nieobecność członka rady na jej posiedzeniu należy traktować jako nieobecność w pracy ze wszystkimi tego konsekwencjami.


Dokumentacja rady pedagogicznej :

1) z zebrania rady oraz z zebrania jej komisji sporządza się protokół w terminie 7 dni od daty zebrania, według poniższych zasad.

Protokół rady pedagogicznej należy sporządzić według poniższej struktury:

- protokół rady pedagogicznej, załączniki, listy obecności, uchwały rady zapisuje się pismem komputerowym,
- tytuł - np. Protokół z posiedzenia klasyfikacyjnego rady pedagogicznej w dniu ...
- ustalenia formalne - np. ilość obecnych i nieobecnych, stwierdzenie quorum, zaproszeni goście w osobach:...
- przyjęty porządek zebrania, (odnotować na czyj wniosek i o jaki punkt rozszerzono lub zmniejszono porządek obrad),
- zapis treści obrad i przyjętych rozstrzygnięć, kolejno wg punktów porządku obrad, np. Ad. l):..., Ad. 2)... itd. Odnotowanie przebiegu zebrania po wyczerpaniu porządku obrad (wolne wnioski), w tej części protokółu protokolant przedstawia krótką informację dotyczącą realizacji poszczególnych punktów porządku zebrania. Wnioski, uchwały rady pedagogicznej, sprawozdania nauczycieli, wychowawców, przewodniczących zespołów nauczycielskich, sprawozdania dyrektora szkoły, listy obecności i inna dokumentacja przedkładana jest przewodniczącemu rady pedagogicznej na piśmie i stanowi załącznik do protokółu rady pedagogicznej. Uchwały rady pedagogicznej podpisuje jej przewodniczący, pozostałe załączniki przewodniczący rady pedagogicznej i nauczyciel- autor danego dokumentu.
-zapis końcowy (np. „na tym przewodniczący obrad zakończył zebranie”, ewentualnie wpisać godzinę zakończenia obrad),
- wykaz załączników do protokółu,
-podpis protokolanta i przewodniczącego rady pedagogicznej.


Księga protokółów:

- księgę protokółów tworzą wszystkie protokóły rady pedagogicznej dotyczące danego roku szkolnego, załączniki i uchwały rady pedagogicznej oraz lista obecności,
- w danym roku szkolnym dyrektor gromadzi wszystkie protokóły rady pedagogicznej dotyczące tego roku szkolnego, załączniki i uchwały rady pedagogicznej oraz listy obecności. Po zakończeniu roku szkolnego tworzy z nich księgę : „Księga protokółów nr …..
- oprawioną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę protokółów zaopatruje się klauzulą: „Księga ... zawiera ... stron i obejmuje okres pracy rady pedagogicznej od dnia ... do dnia ...”,


2) członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad; rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu poprawek do protokołu,

3) podstawowym dokumentem działalności rady są księgi protokołów,

4) księgi protokołów należy udostępniać na terenie szkoły jej nauczycielom, uprawnionym przedstawicielom organu prowadzącego i nadzorującego szkołę, upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.



Regulamin Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie po wprowadzeniu poprawek został zatwierdzony dnia 15 czerwca 2009 r.
 
Data wprowadzenia informacji 2012-10-21 19:04:08, wprowadzający: Jarosław Nowiński
 
 Regulamin Rady Pedagogicznej SP Krojczyn.pdf
Data wprowadzenia informacji 2012-10-21 19:04:59, wprowadzający: Jarosław Nowiński

Zobacz:
 Ocenianie ucznia .   Rada Rodziców .  Rada Pedagogiczna .  Samorząd Uczniowski .  wynagradzania pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionymi . 
wersja do druku